dilluns, 22 de novembre del 2010

ARTICLE

ÈXIT D'INTERNET 2.0

El 0,003% de les webs, unes 500, concentren més de la meitat de les visites dels internautes

Alexa.com es una companyia que es dedica a proporcionar informació sobre la web i les dades de la qual són actualitzades diàriament. Les tres primeres webs de la xarxa són Google, Facebook i YouTube.També hi són: Yahoo, Windows Live, Baidu.com, Viquipèdia, Blogger, QQ i Twitter.
Google és en l'actualitat i amb diferència la pàgina web més visitada de tot el món. Rep una de cada quatre visites a la web de tot el planeta. La companyia va ser creada el 1998 i aviat va desbancar altres motors de recerca utilitzats en aquell moment per la seva gran rapidesa.
El pròxim repte és consolidar-se com a líder en aplicacions en núvol o allotjades a la xarxa dirigides a la productivitat personal, ja desenvolupades però de presència relativament baixa entre els usuaris, però també les emissions de televisió a internet.
El segon protagonista del rànquing mundial d'internet és Facebook. Existeixen més competidors, però Facebook és el líder. Va ser creat per l'estudiant de Harvard Mak Zuckerberg, com un lloc on els universitaris podien estar al cas de la vida dels seus amics. Facebook és la xarxa social més popular i té més  de 500 milions d'usuaris i uns 200 milions de visites al mes.
Facebook és un exemple del que s'ha anomenat la web 2.0, terme que es refereix a llocs web que obtenen almenys una part del seu valor a través de les accions dels usuaris.
El procés de concentració de la informació a internet és tan potent, que no figurar en un buscador com Google, o en un proveïdor de vídeos com Youtube, és sinònim de no ser important, de no existir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada